Saturday, 15 December 2012

Ayam Warna-warni

Assalammualaikum
.
.
.
.
.
korang ingat lagi x ??
ayam warna-warni ni ! hahah..
comel kan ??

Jaja ingat lagi..
ayam ni dok hangat dipasaran masa Jaja umo 8 tahun cmtu 
dulu mak Jaja ni bukak restoran tau..
so,tiap2 hari Ahad kami akan ke pasar pagi utk beli bahan2 masakan

Jaja pon jalan-jalan...sambil gula-gula kapas ditangan..
menyanyi2 riang dipagi ahad !
tetiba...Jaja ternampak sumtink berwarna-warni bgerak2 di atas jalan.. -.-"

Jaja pon tarik-tarik tangan mak lah nak pegi tengok..
mak pon ikotkan aje la kehendak anak tunggal dia yg sorang ni..

sampai je dekat benda yang berwarna-warni..
yg meriah sangat tu..
Jaja tengok2 ayam !!
ape lagi..melompat-lompat la Jaja nakkan ayam tu tadi ! fuuhhh !!

sebelah ayam warna-warni tu...ada la arnab..
haiyaaa..pasar tu dah jadi cam zoo la pulak suma ade..
Jaja nk arnab dan ayam towh !
tp,mak soh pilih..nak yg mana..
agak lama jugak nk wat decision tuh..
last-last..Jaja pilih la ayam..

Jaja amik 2 pasang..
tino jate ! ngeee..
warna hijau & pink !
wahahaha...
bape rget ek ?? xingat la...
al-maklum la..kecik2 mase tu ..
mane nak pkir pasal duit..nak seronok je tau !
bila da siap pilih anak ayam,bayar sume..
orang tu letak anak ayam Jaja ni tadi dalam beg kertas

bila dah dapat barang Jaja..mmg Jaja nk cepat balik rumah je lah kan !
huuuu ~ sampai2 je rumah.
Jaja men ngan anak ayam tu dalam umah.. =.="
habis ayam tu tberak-berak dia..
yelah dah Jaja gomoi die cm anak kucing tu ! hahaha

sian mak n opah..kene cuci taik ayam tooo...
ayam tu Jaja letak dalam umah..
tp,bila da dalam sebulan..
ayam tu mcm da besar sikit...opah letak dalam reban ! 
kekekeke..

Jaja ngat lagi..
ada la dalam 2 tahun kot bela ayam tu..
lama-lama...dia dah mati sebab kena makan dengan biawak !! uwarrghhh

ayam tu..masa dia kecik je berwarna..
bila dia da besar2...
xingat bape lama..maybe dalam 4 5 bulan kot..
warna dia tu pudar..
jadilah ayam tu warna ini ..
v
v
v
v
v
v
*mahap la ye...tadek gambo ayam Jaja yg betoi2..
sebab dulu masa Jaja umo 8 tahun..
mana la ade dslr or smart phone nk snap2..
mane la ade fb nak share gambar...
mane la ade blog nk up entry pasal ayam nie ..hehehe

magik kan ?
wahahhaha..kesian ayam tu..
kene celop dengan kale..! kekek
tp,Jaja xtau la cmne teknik doang kaler kan ayam tu..
kaler kan masa da menetas ke..
kaler kan telur tu ke..
ataupun suntik kaler dalam telur tu ke..
arghhh..xtau la..

ayam ni dah arwah..sob3 !

korang cam ne?? ade jugak x ayam cmni masa kecik2 dlu ? hehe



Terima Kasih

Komen
11 Komen

11 comments:

CikZaniff said...

comelnya ayam tu..
ade plak beli ayam tu..:)

erin jo said...

kena makan oleh biawak =,='

Jaja Sutera said...

@CikZaniff

comelkan ! haha

Jaja Sutera said...

@erin jo

errkk?

yayahnasake said...

wow... 1st time sy dgr ada jual ayam warna warni. slama nie ku x tahu. cantik2 warnanya

puteri hanisah said...

lah..engtkn aym wrne warni ni x wujud....tp wujud sebenrnyee...huhu comey2

Jaja Sutera said...

@yayahnasake

haha..memang ade tau..xsure skrg ade lagi ke x

Jaja Sutera said...

@puteri hanisah

hahaha..wujud tau !

siti fatima Arifin said...

tak tahu plak Cik Putih yg ada ayam yg berwarna warni nie.. kesian kat anak ayam niekan. kene spray colourful cam nie...

farah adila said...

farah pun ada jugak dulu ayam tuh .tp akak yang jaga sebab masa tuu faah kecik lagi so tak berapa nak minat .huhu .tp sekarang ada lagi tak ayam tuu ? huhu

HAJAR said...

Cantik ayam..
Tak pernah tgk dan tak pernah tau pun.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Jaja Sutera | Design By MaiGraphikDesign